mandag 4. februar 2008

En liten tur på butikken

I dag da jeg skulle på butikken sto det to personer i lyskrysset (vel og merke på fortauet (på hver sin side)) rett bortenfor der jeg bor med plakater hvor det stod "OBAMA, for a change" på. Og en rekke biler som kjørte gjennom krysset fløytet til dem. (Vet ikke om det var for å støtte dem eller motsatt). Jeg kunne høre fløytingen helt til jeg kom hjem til døra og tenkte stakkars dem som bor ved det krysset. Ellers har jeg ikke sett så alt for mye til valgkampanje. Er en og annen reklame her og der på TV og i aviser.

På veien til butikken tok jeg meg flere ganger i jaywalking (gå over gata der det ikke er gangoverfelt). Dette er forbudt, så man burde vel passe litt på, hverfall hvis onkel politi er i nærheten, så man ikke risikerer en bot.

På butikken finnes det nesten bare organisk mat (se bildet). Det er vel og bra, men til tider kan Tora bli litt fortvilt da hun ikke finner "ordentlig" mat. Er vel ikke interessert å betale mer for maten bare det står visse bokstaver på pakken: o-r-g-a-n-i-c.

Å komme til kassen og betale er nesten en lettelse. Man kan nemlig betale med kredittkort! Det kan man ikke med alt annet her i store USA. Og nettbank funker over hodet ikke. Så her går det i kontant eller sjekk. Ja, jeg har sjekkhefte (med disneyfigurer på) :P

3 kommentarer:

mamma sa...

Nu, bli æ skræmt!!! Må du vær snill å ta dæ tid, å gå ordentlig over gata og ikke ha sånn fart på ræva, som pappa. Husk du e i stor landet!!! Kordan går det på skola, har du funnet ut hvilket kurs du ska gå på??

Unknown sa...

disneyfigura rett og slett ;) nu vart ho tiny winy fornøyd :P ho står nu her ve sia av mæ å hummra litt :) skal hils kjempe masse fra ho!! :D
smask og dask

Tora Karoline sa...

haha, mamma, d va ikke en bil i mils omkreds...

Kursene jeg tar heter: "comparative perspectives on US and the European society" og "Development and Globalization".,