onsdag 30. januar 2008

Himmel og helvete

Se så store sitronene er blitt på "lemontree"et vårres! :)

I dag morres da jeg sto opp ble jeg møtt av strålende solskinn og blå himmel. Etter flere dager med regn, var derfor humøret på topp, og avgjørelsen var tatt: jeg skulle starte opp med treninga igjen. Så ut på joggetur i sola bar det. I kjent Tora-stil begynte jeg bare å løpe uten mål og mening, eller målet var vel kondis og kursen var satt mot "Berkeley Hills". Plutselig kom jeg over en av turstiene, og lykkelig sprang jeg inn i skogen av himmelhøye eukalyptus trær. Etter å ha lest advarsler om pumaer, slanger og insekter tok jeg fatt på de bratte, brede, brune stiene. Det var som å komme til et paradis. Jeg var omringet av fugler, en jeg fikk øye på var knallblå, og et og annet fuglekvitter var alt jeg kunne høre. Da jeg løp oppover kunne jeg kjenne den herlige duften av eukalyptus. Og det hele toppet seg da jeg kom på ja, toppen. Det som møtte meg der var den fineste utsikten jeg hadde sett, da. Jeg kunne se både Alcatraz og Golden Gate. Lenge ble jeg stående og nyte utsikten. Det var selvfølgelig ikke for at jeg var sliten. På neste topp kom jeg til verdens fineste utsikt. Jeg kunne se høyhusene som ruvet inne i San Francisco og til og med lastebåter som lå i havna. Jeg ble gående og se utover havet og hele "Bay Area". Fremdeles ikke av den grunn at jeg var sliten. Ute på havet kunne jeg skimte seilbåter og utsikten ned ti Berkeley va det ikke noe å klage på. Nå kunne jeg se klart at Berkeley, Oakland og byene rundt ligger i ett. Det er overhodet ikke noe synlig skille mellom byene. Oppå "fjellet" var det litt kald vind og selv om sola varmet godt, måtte jeg straks begynne på veien hjem for å holde varmen. Stien ned var litt bratt, så måtte ta det rolig. Det var godt etter et helvetes slit oppover de bratte bakkene med sola stekende i ryggen. Kondisen skal bli nokså bedre etter flere turer her, det kan jeg love you.

Senere på ettermiddagen var det tid for forelesning i "Comparative perspectives on U.S. and European Societies".

Her Kristian og Petter på skola. Westside!

7 kommentarer:

mamma sa...

Hei, pia mi. Kjempeartig å lese om dæ, i Berkley!! Å,sånn en fantastisk fin joggetur du hadde, det spørs om mamma hadde tort og vært med, hvis det er slanger og slikt i område. Karin,Bjørn og Stefan skal til Oakland i påska! Klæm.

Lasse Volden sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Tora Karoline sa...

Rettelse kjære: på NORSK heter d eukalyptus. Og "I love you" kanke du si at æ har stjelt, d e nesten d samme som å si at æ har stjelt "god dag". Men takk for rettelsene :)

Lasse Volden sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lasse Volden sa...

Dagens rettskrivning kjære

1. "I dag morres dag"
2. " himmelhøye ekalyptus trær"
ref eukalyptus
3. " og en og annen fuglekvitter"
Et fuglekvitter dvs annet fugl...
4. Enda mer -ekalyptus-
5. "Bay Aera" - Bay Area
6. Love you - den har du stjelt

Jeg er kul å leser korrektur når du ikke tar telefonen ;)

Sologbolig sa...

Hei Tora!
Så hyggelig å lese om dine opplevelser. Du er en tøff jente som begir deg ut i verden og får med deg mye erfaring og opplevelser. Jeg håper du får en flott tid på Berkeley. Kos deg masse.
Her er bare regn og regn ! Men den 14.febr. drar vi til Egypt, det skel bli deilig ! hilsen Sigfrid

Unknown sa...

heia :)

ka e greia m all korrekturen her?? :P
steike ta ka spræk du kommer t å bi vesst du fortsett på d her sporet ;)
hmm... sett nu å funder på om æ skal GIDD å send dæ en pakke :O:P