fredag 11. januar 2008

Ankommet Berkeley og Deakin St


Nå er jeg kommet frem. Huset jeg bor i er stort og fint. Her er både altan og hage. Det er to bad og fire soverom, en stor stue og stort kjøkken med spisebord. Her i 3032 Deakin Steet bor jeg sammen med Santiago fra Spania og Thomas fra Tyskland. De er nå reist til Mexico, og Anahita fra Norge bor her fremdeles. Men hun skal flytte ut i neste uke, så da får jeg flyttet inn på rommet mitt :)

Anahita er egentlig fra Iran og familien er her å besøker henne. Så til middag i dag fikk jeg ordentlig Iransk mat, det var kjempegodt. Det jeg fikk servert var lammekjøtt og ris med linser.

Ellers har jeg gått litt rundt i byen i dag og sett meg om. Byen er kjempefin. Det er mange koselige kafe'er og resturanter rundt omkring. Det er også mange bokhandlere som selger både brukte og nye bøker. Jeg gikk innom et marked for å handle litt. Her fant jeg frukt og grønnsaker fra alle verdens kanter i alle slags former og størrelser. Det som jeg fort la merke til var
at her finnes masse forskjellig økologisk og sunn mat.

Temperaturen er ok, det et t-skjorte vær!

Hvis dere vil sende meg post er det bare å hive den ivei til:
3032 Deakin St
Berkeley
CA 94705
USA

2 kommentarer:

Richard Høgnes sa...

Hei,

Det er bra at du har funnet deg til rette der borte. Men er du sikker på om det er altan eller veranda? hihi. Du må legge ut flere bilder så vi kan se at du har det bra. Du får hilse Arnold fra meg hvis du treffer han. Vi snakkes

Tora Karoline sa...

Bei ikke vi enig om at altan og veranda var det samme?