søndag 27. januar 2008

Spis opp maten din, tænk på ongan i Afrika!

Denne plakaten henger velplassert i leiligheta til Kristian og Pettern :P


På fredags kveld spiste jeg og mine huskamerater middag ilag. Vi tok oss en øl mens vi laget maten sammen, som forøvrig var pasta med kylling. Det er flott at vi som bor sammen er fra forskjellige nasjoner, slik lærer vi alltid noe nytt og ser nye perspektiver. For eksempel ble jeg helt fasinert av spisepinnebruken til Erin fra Taiwan når hun stekte maten. Middagen foregikk i stua framfor peisen med god rødvin fra California og dessert. Det var godt med fyr i peisen da været her i Sunny, eller skal jeg si cold Cailifornia ikke har vært noe å skryte av. Regnet har høljet ned og husene har vært kjempekalde. Under middagen ble vi også litt bedre kjent, da det gikk i historier fra alt om farmoren til hver enkelt til tidligere jobber. Det er en kjempegrei gjeng som jeg bor sammen med. Har ikke enda fått trent på spansken min med Santiago, men får vel begynne å snakke sammen på spansk snart.

På lørdagen hang jeg sammen med Petter og Kristian igjen. Vi satt hjemme i leiligheten deres utover ettermiddagen og hørte på ordentlig norsk musikk.
Som dere ser har Pettern og Kristian enda ikke fått seg så mange møbler :P Men det kommer litt etter hvert. Sofa blir det vel snart, da det hyppig settes ut sofaer rundt om på gatene :P




Men foreløpig må stakkars Petter sitte på gulvet og spise brødskiva si...






Nå, søndags kveld var jeg ute å spiste sammen med Thomas og vennene hans fra Tyskland som kom hit nå i kveld. Vi spiste på en etiopisk resturant der vi fikk kjøtt og grønnsaker av alle slag servert på et stor fat. Brødet var som pannekaker bruktes til å spise maten med. Som var veldig god :)

Ingen kommentarer: