onsdag 16. januar 2008

If you're going to San Francisco...


...Så må du ta turen innom  sjømannskirka, Fisherman's Warf og chinatown.
I dag dro nemlig Kristian, Petter og jeg inn til San Francisco. Dette var mitt første møte med byen, noe som var langt bedre enn forventningene. San Francisco er bare en rett og slett hærlig by, med fin utsikt til havet og de grønne åsene på andre siden.

San Francisco er kjent for sine lange, bratte bakker. Og sant skal sies, hele sentrum av byen er bakker, og disse går ikke bare en vei, slik jeg hadde sett det for meg, men i alle retninger; nord, sør, øst og vest. 

Den første plassen vi dumpet innom på vår tur var den norske sjømannskirken. Beliggenheten var det absolutt ingenting å klage på. Det var en nydelig utsikt både til Golden gate og Alcatraz.

Inne på sjømannskirka traff vi en svensk dame som jobbet der. Hun kunne fortelle oss mye nyttig om byen, og vi fikk i oss både kaffe og norske vaffler :)

 
Turen gikk så videre til Fisherman's Warf. Her var det koselig å gå nede på en av pierene og se
på båter, utsikt, og en mann som drev på med svømming. (Havet er kaldt her) :p 


Tida raste, slik den vistnok gjør i godt selskap og da San Franciscos gater. Så vi avsluttet dagen med en liten tur innom chinatown. Her er det Kina! Men dette mener jeg at alt er kinesisk, alle butikkene er fullpakket av kinesiske ting og tang, i gatene er størstedelen av folkene kinesere, husene er av kinesisk arkitektur, og til og med gatenavnene på skiltene står skrevt på kinesisk.

Ingen kommentarer: